top of page
  • TM Stp

סרף דיל בסרי לנקה - העונות


העונות בסרי לנקה - בתמונה מונסון בדרך

סרי לנקה - מדינת אי הנמצאת באוקיינוס ההודי, על קו המשווה, ניתן להבין שמדובר במדינה חמה ולחה. האקלים הטרופי שאופף את המדינה דואג לכך שתהיה מושלמת לגולשים תנאי הרוח והגלים מעולים המושכים גולשים מכל העולם לחוות את חוויית הגלישה האולטימטיבית בטיול גלישה לסרי לנקה.

יוצא לי להוציא טיולים במהלך כל חודשי השנה למדינת האי השוכנת דרומית להודו. עם זאת תמיד שואף להיות במקומות השרויים ב"עונה היבשה" במדינה, כן - יש גם "עונה רטובה" ("עונת המונסונים").

סרי לנקה היא מדינה בגודל של פי 6 מישראל (בערך) אתרי הגלישה פרושים לאורך חופייה, אנו נוהגים להשתמש במושגים של "צד מערבי" ו"צד מזרחי" שם חופי הגלישה השונים נמצאים, זה לא הכל, החופים עם התנאים המיטביים לגלישת גלים נמצאים לאורך חופייה הדרומיים של המדינה, שם האוקיינוס ההודי פוגש את היבשה הסרילנקית בשיא כוחו, בחופים הצפוניים יותר ניתן יהיה למצוא שילוב מושלם לתנאי רוח וים מה שבטח יעניין את גולשי הקייט והרוח.

שקיעה בחוף הסרילנקי

יש לציין עובדה המאפיינת מקומות טרופיים כמו סרי לנקה - "מונסון רגעי"/"גשם ספונטני", לא משנה אם אתם נמצאים בצד ה"יבש" ייתכן וגשם עדיין ירטיב אתכם לכמה דקות ומיד לאחר מכן תוכלו ליהנות שוב משמש חזקה ונעימה. (לא לשכוח לשתות המון מים ולהימרח בקרם הגנה חזק).

אז אחרי הסקירה הכללית נרד קצת יותר לפרטים ונעשה סדר:

ארוגם ביי (צד מזרחי): עונה יבשה בין החודשים מאי - אוקטובר

טמפ' המים: 29 מעלות

טמפ' באוויר: מעל 30 מעלות

סבירות לגשם: נמוכה

גובה הגלים: 0.5 - 4 מטר

היקדואה (צד מערבי): עונה יבשה בין החודשים נובמבר - אפריל

טמפ' המים: 29 מעלות

טמפ' באוויר: מעל 30 מעלות

סבירות לגשם: נמוכה

גובה הגלים: 0.5 - 4 מטר

בטיולים שלנו להיקדואה אנו מגיעים לעיירות נוספות - "מיריסה" ו"וויליגמה". דבר אחרון, מי שייצא לטיול גלישה לצד "הרטוב" כנראה שימצא גלים, אך יפגוש הרבה גשמים, ואולי חלק מהחופים שלא עובדים. מקווה שהמידע עזר, תהנו בחופשת גלישה!

652 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page