בין יוגה לגלישה

September 26, 2017

יוגה היא שיטה עתיקת יומין מן המזרח המשלבת פילוסופיה עם דרך חיים נכונה ומאפשרת לעוסקים בה להיפגש עם עצמם בהווה ולהיות חופשיים ונקיים ללא שיפוטיות.

גולשים רבים גילו כי היוגה תורמת לשיפור טכניקת הגלישה שלהם ולהארכת משך השהייה במים. למרות שיוגה אינה ספורט, יש הסוברים שהיא מסייעת לגולש בפעילותו במים, בכך שהיא משפרת את הפן הפיזי והרוחני גם יחד הדרושים לגלישה.

 

המודעות ליתרונות של קיום שגרת אימוני יוגה שבועיים אצל גולשים הולכת ומתרחבת ברחבי העולם, וניתן לראות שבמקומות רבים מתקיים שילוב בין השניים. אומרים שגלישת גלים היא ספורט מרגיע, ובאמת ניתן לראות סממנים הקשורים בנשימה, ביציבה ובגמישות מיושמים בשני התחומים המדוברים.

 

ניתן לומר בוודאות שגולש אשר יעסוק ביוגה ישפר את יכולות הגלישה שלו, בין אם גולש מתחיל בין אם  מתקדם. היוגה יכולה לסייע ולתרום מבחינת תרגילי  הנשימה, הגמישות, טווחי התנועה, היציבות ועוד. בגלישת גלים רוב שרירי הליבה שלנו פעילים לאורך כל הפעילות, ותרגול יוגה קבוע אכן מסייע. יתרה מכך, גולש גלים ממוצע מתמודד במהלך הגלישה עם אינספור תרחישי לחץ, קבלת החלטות, סכנה, ופחד. גם לכך תרגול היוגה נותן מענה ויכול למנוע פציעות ולצמצם התרחשויות של מצבי קיצון.

 

בתרגול היומיומי של היוגה אנו קודם כול לומדים ומפתחים את הנשימה על ידי תרגול פראניאמה

(פארנה = אנרגיית החיים  יאמה = שליטה בנשימה). באמצעות שימוש נכון בנשימה, אנרגיית החיים זורמת בצורה טבעית והרמונית בכל הגוף וכמויות גדולות של חמצן מווסתות בצורה מדויקת. אם נקשור זאת לגלישה, הרי היכולת שלנו לנשום בדרך נכונה מעל פני המים או מתחת למים תשתפר פלאים. הדגש על מתיחות נכונות, גמישות הגוף, חיזוק וייצוב, שיווי המשקל, איזון החופש בתנועה, תרגילי ריכוז ונשימה, הרפיה והקשבה אמיתית וכנה לגוף, כל אלו ועוד יתמכו בגלישה. דבר אחד כרוך באחר. תרגול היוגה מלמד אותנו סבלנות מהי, שכן יוגה היא גמישות הלב. בגלישה אנחנו עובדים עם כל הגוף, פלג גוף עליון, תחתון והראש, הדורש מאיתנו יכולות ריכוז גבוהות, יחד עם יכולת אלתור תנועתית בהתאם להתפתחות הגל. היוגה מלמדת אותנו לפתח את יכולת הריכוז והמשמעת העצמית, כבוד לאדם ולסביבה והדרך לחיות בהרמוניה.

 

יתרונות נוספים הנובעים מתרגול היוגה הם: הפחתת עומסים על הגוף והאפשרות לעבוד בהקשבה לגוף שלנו בלי לפגוע  בו. היוגה מלמדת אותנו לעצור רגע לפני, ומתוך כך פגיעות ופציעות רבות, הנובעות מחוסר שימת לב ומאי-הקשבה אמיתית יכולות להימנע. הפחתת מתח מהגוף הפיזי והנפשי על ידי תרגילי ריכוז ונשימה או תרגילי כוח וחיזוק, יציבות מנטלית ונפשית הכרחיים להתמודדות עם מצבי ים קשים יותר.

 

היוגה היא כלי נפלא לגילוי עצמי, דרך מעשית קלה ופשוטה המתאימה לכל אדם באשר הוא, בכל מצב גופני, גיל ומין. היוגה עוזרת לנו לחיות את האני ״האני עצמי״. בעזרת התרגול הפיזי, תרגילי נשימה, ריכוז ומדיטציה אנו זוכים לחיזוק כללי של הגוף והנפש ומזרימים אנרגיה וחיות בדרך טבעית והרמונית לגוף ולנפש. החושים מתחדדים והמחשבה נהית צלולה ובהירה. היוגה והגלישה מנתקים אותנו בדרך חיובית ולא קיצונית מעומסי החיים המודרניים, עבודה, כסף, ילדים, ודאגות שונות ומיותרות. גולשים רבים יעידו שהים הוא המקום  היחידי שבו המחשבות מפסיקות ואנו יכולים להיות עם עצמנו בשלווה מלאה, ללא שיפוטיות, פשוט להתחבר לטבע ולהירגע.

 

אושרי סודרי, אבא לשלושה ילדים עוסק באימון וטיפול במים, גולש מעל 25 שנה, מתרגל יוגה בעקביות מזה שלוש שנים. ״מאז שהיוגה נכנסה לחיי רמת הגלישה השתפרה פלאים. זה בא לידי ביטוי בהתמודדות עם תנאים שונים בים ברמה טובה יותר, אפשרות לשהות בגלישה יותר זמן ללא עייפות, יכולת התאוששות  מהירה אחרי הגלישה. כמי שעוסק בספורט באופן שגרתי כעבודה והנאה אני יכול לומר ששילוב של יוגה ותזונה טבעית יובילו לאיכות חיים טובה יותר ומשמעותית מבחינה פיזית ומבחינה מנטלית בכל תחום״.

 

ענבר התוודעה לגלישה דרך עבודת מחקר שערכה בכיתה י״ב בנושא קשב וריכוז. היא גילתה שהיא עצמה יכולה לחוות ריכוז ברמה גבוהה בעת הגלישה  ולהיות ״היא עצמה״ ללא ביקורת פנימית או חיצונית. תחושת החופש הפנימי שהרגישה בעת הגלישה אפשרה לה להרגיש חופש אמיתי. השילוב בין הגילוי של בתה למה שידוע לה כבר שנים היה טבעי לענת גולד - תלמידה ומורה ליוגה. 

ענת גולד (גולדי) היא תלמידה ומורה ותיקה בדרך היוגה בשיטת טרי -יוגה, שנוצרה ופותחה על ידי יוגיני קאלי ירי Kaliji. זהו תת זרם של האתה יוגה הפחות מוכר בישראל. ענת היא מחלוצות השיטה בארץ ופועלת באופן שוטף להפצתה ולהבאת מיטב המורים לטרי יוגה לסדנאות בישראל. ענת מקיימת סדנאות וכנסים במקומות שונים ברחבי הארץ והעולם במטרה להפיץ את השיטה הייחודית. השנה פתחה ענת קורס ראשון מסוגו בארץ להכשרת מורים לטרי יוגה. לצד המקצועיות והידע המעמיק, ענת מביאה איתה לחוויית היוגה את אישיותה המופלאה שכל כולה רוגע, זרימה וקבלה. ענת מוסמכת להוראת יוגה ויניאסה ויוגה לנשים בהריון ולאחר לידה. בנוסף היא מטפלת מוסמכת בוואטסוו (Watsu)  ובווטרדאנס ( Waterdance ), שתי שיטות מופלאות של תראפיה במים המתקיימות בבריכות מחוממות. לפרטים לגביי חופשות הגלישה של סרף דיל המשולבות עם יוגה ופרטים על המועדים הבאים לחצו על >> הקישור

 

Please reload

אחרונים
Please reload

ארכיון
Please reload

תגים