עשרה טיפים לגולש המתחיל

June 21, 2017

עולם הגלישה הוא עולם נורא רחב וככל שעובר הזמן הוא עוד הולך ומתרחב. לגולש מתחיל אשר צריך להתמודד עם סיטואציות הגלישה הראשונות שלו הכניסה עלולה להיות לא חלקה בלשון המעטה ואף מסוכנת, במאמר הבא תמצאו 10 טיפים לגולש המתחיל אשר יעשו לכם קצת סדר בראש ויקלו עליכם לפניי שנכנסים למים בפעם הראשונה, נשמח לתגובות המעשירות את הידע של הגולשים.

   

טיפ ראשון –  בטיחות

זה מתחיל בהכרת הים ברמה בסיסית, לדעת לשחות ולהתמודד עם הגלים הקטנים ועד מצבי קיצון של סופר סטים באוקינוס. זכרו, גלישה היא דרך שלא נגמרת, תמיד ישנם דברים חדשים אשר איתם תתמודדו במהלך הסשנים שתעברו. יש לשים לב לגולשים אחרים ולהימנע ככל הניתן מהתנגשויות במיוחד בשלב ההתחלתי.

*קרם הגנה...

 

טיפ שני – התבוננות

לעיתים פעולת החיקוי מקדמת אותנו מהר יותר מניסיון אישי, גולשים מתחילים (וגם מתקדמים) – הסתכלו על הגולשים הטובים בחוף, זה תמיד נראה כאילו הם תופסים את הגל הכי טוב, עושים "פופ אפ" הכי טוב, מבצעים ומתמרנים הכי טוב, הביטו בתנועות הגוף, במבט המלווה, ב"יד הסוגרת" ותבינו את ה – Flow שיש על הגל.

 

טיפ שלישי – סרף בודי

מצאו לכם חבר/חברים ללכת ולגלוש עימם במיוחד בשלבים הראשונים – זה מעלה את הביטחון בתוך המים (בכל מקרה כנראה שתכירו חברים חדשים). 

 

טיפ רביעי – בחירת הגלשן

בחירת גלשן היא תמיד משימה לא פשוטה לכל גולש שלא יודע בדיוק מה הוא צריך מבחינת רמת גלישה, והתאמה למימדיו של הגולש.

גלשני גלים למתחילים מאופיינים בעיצוב גבוה רחב ועבה – לבניית יציבות ועמידה קלה, נפח גדול – על מנת לשפר את הציפה ולהקל בפעולת החתירה. גלשן גלים למתחילים העונה על התיאורים הקודמים נקרא "סופט בורד", ישנו מגוון רחב של משווקי סופטים בישראל, לכן לא תהיה בעיה למצוא.

*מומלץ בחום לשמור על הציוד, הוא עדין ושביר

טיפ חמישי – כבדהו וחשדהו

גולשים מתקדמים כועסים ש"לוקחים" להם את הגלים, למה? הים הרי הוא לא שלהם, נכון! אבל, ישנם כללי תפיסת גלים במים ממש כמו חוקי תנועה, לדוגמא, במידה ומישהו נמצא יותר בעומק ממך  – יש לו זכות ראשונים לחתור על הגל זאת אומרת, שאפילו לא ננסה לחתור על אותו גל, נחכה לגל הבא. חוקים נוספים:

  • אין לתפוס גל למי שה"פינה" שלו ארוכה יותר (חלק פתוח גדול יותר של הגל)

  • אין לחתור לגלים של מי שנמצא בעומק

  • תמיד יש לחתור בשיא המרץ לכיוון השבירה במידה ומישהו גולש מולנו על הגל (כדיי לא להפריע)

*ישנם עוד חוקים של גולשים אשר לא פורטו כאן (לעיון נוסף בנושא ניתן לחפש בגוגל "קוד הגולשים – סרף דיל"

 

טיפ שישי – כוחו של הים

דעו את מגבלותיכם, לא כל ים מתאים לכל גולש. במיוחד כשמדובר בפעמים הראשונות, תמיד תעדיפו ללכת בימים היותר נמוכים – יעזור לכם ליצור חוויית הצלחה, וזה גם פחות מסוכן (קל יותר להתמודד עם הים). אלו הם כללי האצבע אשר יעזרו לכם להחליט מתי אתם יורדים להתאמן בים:

ים נמוך - גובה קרסול עד ברך

ים בינוני - גובה ברך עד כתף

ים גבוה - גובה כתף עד מעל ראש

 

טיפ שביעי – זמן ים

אולי הטיפ הכי חשוב שתקבלו לגביי גלישה בכלל.

לכו בכל הזדמנות לים עם גלשן, כן, בכל הזדמנות שמתאפשרת לכם - גם אם הים "פלטה", אימוני חתירה, אימוני תפיסת גלים (גם קטנים), אימוני סיבולת במהלך חתירה ומתחת למים כל אלו הן יכולות שיש לפתח על מנת למקסם את יכולות הגלישה שלנו.

זה משפר גם את הביטחון העצמי ואת ההיכרות שלנו עם הים ע"י כך יעזור לנו להתמודד עם מצבים קצת ותר מסובכים שעימם ניתקל במהלך הסשנים.

טיפ שמיני – אימוני כושר

גלישה היא ספורט המפעיל המון שרירים אשר אנחנו לא פעילים אותם במהלך חיי היומיום שלנו ולכן, חשוב מאוד להתאמן על מנת להקל על הכניסה הבאה למים. אימונים שיכולים לעזור: שחייה, קרוספיט, פונקציונליים, פילאטיס, יוגה, וכל סוג אימון המשפר את הסיבולת לב ריאה, גמישות וכוח מתפרץ.

 

טיפ תשיעי – מנוחה ותזונה

לא שמים לב, כי כיף, כי יש אנדרלין אך במהלך פעילות הגלישה מתאמצים המון וזה עלול להיות מסוכן באם נוהגים בחוסר אחריות כלפיי הגוף שלנו, מניסיון, זה מתנקם וזה מבאס.

ממליצים לשמור על סשנים של בין שעתיים – שלוש כולל מנוחות שתיה באמצע (חובה). לאחר הסשן מומלץ לאכול ארוחה עשירה בחלבונים לטובת בניית השרירים, ולישון מספיק בלילה.

 

טיפ עשירי – שמרו על הים שלנו צלול!

הים נותן לנו תחושות שלא נוכל לקבל באף מקום אחר, ולעיתים אנחנו לא מחזירים באותו המטבע שאנחנו מקבלים.

הרימו לכלוך, תעירו למלכלכים, זרקו לכלוך החוצה מהמים, והיו עירניים לנזקים סביבתיים גדולים אשר קורים כל הזמן.

 

שיהיה בהצלחה במים וזכרו ההתמדה משתלמת, כי רק הגולשים מכירים את ההרגשה... לפרטים על טיולי הגלישה של סרף דיל הקליקו כאן והשאירו פרטים .

 

Please reload

אחרונים
Please reload

ארכיון
Please reload

תגים